Moeilijk in slaap geraken

moeilijk in slaap geraken

moeilijk in slaap gerakenMoeilijk in slaap geraken

Mensen met slapeloosheid hebben vaak moeite in slaap te vallen, in slaap te blijven de hele nacht door, of worden te vroeg in de ochtend wakker. Er zijn manieren om met elk van deze patronen om te gaan.

Tips voor het in slaap vallen

  • Probeer ten minste 30 minuten voor de tijd van slapen gaan iets ontspannend te doen, zoals een boek lezen.
  • Dim de lichten in het huis ongeveer een uur of zo voor het slapengaan.
  • Maak elektronische apparaten, zoals laptops, telefoons en tablets uit, het licht van hun schermen kunnen de hersenen alert maken waardoor het moeilijker is om in slaap te vallen.
  • Om uw geest te kalmeren, doe een ademhaling of ontspanningsoefening.
  • Als je in bed bent en kan niet in slaap kan vallen na 20 minuten, sta op en doe een ontspannende activiteit, zoals lezen of luisteren naar muziek.

 

Voor meer info over melatonine, klik hier.

Tips voor het krijgen van slaap ’s nachts

  • Vermijd cafeïne in de namiddag en ’s avonds, en alcohol dicht bij het naar bed gaan. Deze kunnen tijdens de nacht slapeloosheid bevorderen.
  • Zorg ervoor dat uw slaapomgeving is stil en donker is gedurende de nacht.
  • Gebruik donkerder kleuren om straatverlichting en de vroege ochtend licht te blokkeren.
  • Beoefen een eenvoudige ademhalingsoefening.
  • Als u niet in staat bent om in slaap te vallen gedurende 20 minuten, sta op en ga naar een ruimte in het huis om een ontspannende activiteit te doen, zoals lezen.

 

Moeilijk in slaap geraken
Rate this post

Martijn

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Comment: